mercredi 5 octobre 2011

ANNALAURA MUNDULA




ANNALAURA MUNDULA

Ma démarche artistique

La passion de l'art à toujours fait partie de ma famille. Mon père était grand amateur d'art.

En septembre 2005, Bernadette Van Muysewinkel, qui m'avait été présentée par une amie commune, se consacre totalement à la sculpture et modelage de l'argile et elle met en route des ateliers de sculpture. J’y ai participé pendant plusieurs années et cela m’a permis de découvrir un monde infini de formes.

J'y ai découvert le plaisir de manipuler et modeler la terre. Le plaisir aussi de voir surgir rapidement d'un bloc de terre, un objet ou une figure, façonnés par mes propres mains. J'ai commencé par modeler des figures humaines et des animaux, mais assez vite je me suis dirigée vers la poterie, qui pour l'instant, capte tout mon intérêt. La poterie à la main donne d'infinies possibilités et permet, outre des œuvres émaillées, de garder un aspect rustique et brut, de varier les formes, et d'utiliser les différentes couleurs et types de terre.

Depuis peu j’ai débuté la poterie au tour qui me permettra d’apprendre les techniques d’émaillage.

Encore un autre monde fascinant à découvrir !



Mijn artistieke levensloop

De passie voor kunst heeft altijd al deel uitgemaakt van mijn familie. Mijn vader was een talentvolle kopieerder van doeken van grote meesters en was een groot kunstliefhebber.

In september 2005 legde Bernadette Van Muysewinkel, aan wie ik was voorgesteld door een gemeenschappelijke vriendin, zich volledig toe op de beeldhouwkunst en het modelleren in klei en zij startte beeldhouwateliers op. ik nam hier gedurende verschillende jaren aan deel en dit liet mij een oneindige wereld van vormen ontdekken.

Ik ontdekte het plezier van het manipuleren en modelleren van klei. Het plezier ook van te zien hoe vlug een object of een figuur ontstonden, gevormd door mijn eigen handen uit een klomp klei. Ik begon menselijke en dierlijke figuren te modelleren, maar al vlug stapte ik over naar de pottenbakkerij, waarop voor het ogenblik al mijn aandacht gevestigd is. De manuele pottenbakkerij heeft oneindige mogelijkheden en, behalve voor de geglazuurde werken, laat het mij toe er een rustiek en ruw aspect in te behouden, in vorm te variëren en verschillende kleuren en vormen van klei te gebruiken.

Sinds kort ben ik begonnen met de pottenbakkerij op draaitafel. Dit zal mij toelaten om de glazuurtechnieken aan te leren.

Nog een andere fascinerende wereld die te ontdekken valt !



















Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire